Aké najčastejšie chyby robia predávajúci pri zadávaní súkromnej inzercie?

Predávate bez pomoci realitného makléra?

Prečítajte si, aké najčastejšie chyby robia predávajúci pri zadávaní svojej súkromnej inzercie:

 

 

1. Stanovenie ceny

Pri zadávaní ceny máte možnosť vybrať z viacerých možností, NEODPORÚČAM použiť:

  • Cena DOHODOU – prečo?

 Vy mi povedzte, prečo sa rozhodnete svoju cenu nezverejniť, ale označiť ju len slovom DOHODOU? Zdá sa Vám Vaša cena vysoká? Nebudem hovoriť o potrebe stanoviť predajnú cenu tak, aby Váš predaj netrval dlho a nakoniec ste nepredávali úplne pod cenu. O tom som písala už v iných článkoch. Ak označíte cenu ako DOHODOU, je možné, že Vám bude volať veľa záujemcov, ktorí hľadajú byt/dom ako máte vy, ale to len z toho dôvodu, že sa chcú dozvedieť cenu. Vy ste neustále vyrušovaný telefonátmi, oberá Vás to o čas a napriek tomu obhliadky neprichádzajú, čo Vás časom oberá aj o pozitívnu energiu.

Je lepšie priamo označiť cenu, aby Vám volali len tí kupujúci, ktorí sa s ňou stotožnili a vedia, že majú také finančné možnosti, aby mohli kúpiť Váš byt/dom. 

  • Už vôbec neodporúčam použiť formuláciu PONÚKNITE. Tu sa asi ťažko dočkáte dohody tak, aby ste boli spokojný aj Vy.

 

  •  ZNÍŽENÁ CENA – tento marketingový ťah na zrýchlenie predaja odporúčam použiť až vtedy, ak je Vaša nehnuteľnosť dlho v ponuke a vy ju naozaj veľmi súrne potrebujete predať.

Táto formulácia totiž navádza kupujúcich na to, že Vaša nehnuteľnosť je z nejakého dôvodu nepredajná, že je v ponuke dlho, že ju potrebujete predať rýchlo a celkom iste sa budú snažiť cenu ešte stlačiť nižšie, čo môže spôsobiť, že predáte pod cenu. Takže, ak nepotrebujete predať veľmi rýchlo a na cene Vám nezáleží, túto formuláciu nepoužívajte.

2. Fotografie

Všimla som si pri niektorých inzerátoch, že predávajúci nepriložia fotky. Prečo? Myslíte, že bez fotiek Váš inzerát vyvolá zvýšený záujem? To by platilo vtedy, ak by na trhu bolo málo nehnuteľností. Ale keďže dnes je ponuka vysoko prevyšujúca dopyt, ak kupujúci nenájde fotky pri Vašom inzeráte, celkom určite ich nájde pri ďalších 30tich a Váš inzerát ich práve naopak, vôbec nezaujme.

Ak je Váš byt v pôvodnom stave a myslíte si, že fotky by neboli pekné, aj tak je lepšie, keď kupujúci vopred pozná skutočnosť a vie si ju porovnať s cenou. Vyhnete sa nepríjemnej konfrontácii naživo a nebudete vynakladať energiu na takéto zbytočné obhliadky. V prípade kompletnej rekonštrukcie je nepriložiť fotky úplná škoda. Fotky sú niečo, čo môže Vašu nehnuteľnosť pozitívne odlíšiť od konkurenčnej, pravda, ak sú pekne a rozumne nafotené.

U nás ponúkame aj natočenie veľmi peknej videoobhliadky, ktorá k Vám privedie ľudí, ktorí sú rozhodnutí, že práve takúto nehnuteľnosť hľadajú a chcú ju kúpiť. Môžete si ich pozrieť pri niektorých inzerátoch na našej stránke www.tatranetreal.sk  alebo na youtube.

3. Text  inzerátu

Je mi veľmi ľúto, keď nájdem inzerát, pri ktorom chýbajú fotografie a text je doslova v jednej vete : „Predám 3izbový byt , čiastočne rekonštruovaný na Sekčove. Dohoda istá.“

Myslíte, že kupujúcich nič viac nezaujíma? Alebo dúfate, že Vám budú kvôli informáciám volať? Je to možné, ale v tom prípade volajú len kvôli informáciám, nie preto, že by si Váš byt vybrali a chceli ho kúpiť. A zase Váš čas, Vaša energia ... a výsledok neistý.

Viete, čo všetko zaujíma kupujúcich? Všetko :-) Veľkosť nehnuteľnosti, orientácia, poloha, poschodie, dispozícia, stav, v prípade rekonštrukcie sa pochváľte, čo všetko ste vo svojej nehnuteľnosti urobili, určite tomu zodpovedá aj cena. Stav bytového domu, dostupnosť občianskej vybavenosti, možnosť pripojenia na optický internet, mesačné náklady správcovi, charakteristika obce (Veď, kto ju lepšie pozná ako vy?).

Toto sú kritéria, podľa ktorých sa rozhodujú kupujúci, keď hľadajú na internete.

Našli ste si nejakú chybičku, ktorú ste urobili pri zadávaní Vašej inzercie? Tak šup, šup, opraviť :-)

Alebo nám zavolajte a my za Vás vybavíme celý predaj. My vieme čo a ako urobiť, aby ste predali rýchlo, za dobrú cenu a bez rizika.

Želám Vám, aby ste svoju nehnuteľnosť nepredávali, ale predali.

 

Ing. Adriana Hoferová, realitný poradca a majiteľ Reality Hofer

 

Pozrite si aj najlepšiu vizitku našej práce – aktuálne výsledky predaja nehnuteľností u klientov, ktorí pri predaji využili pomoc našej realitnej kancelárie. A tiež ich poďakovania.

U nás nájdete Viac ako reality!

 





Tlačiť stránku

Sociálne siete




Nechajte si posielať rady z našej poradne

Ak nám necháte svoju mailovú adresu, pošleme Vám každý nový článok alebo video, ktorý sem pridáme. A vy tak neprídete o zaujímavé informácie, ktoré by mohli byť dôležité pre Vaše bývanie.

Realitná poradňa

 

Vašu emailovú adresu spracúvame za účelom odosielania poradenských článkov a videí z oblastí predaja nehnuteľností na základe Vášho súhlasu. V zmysle zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov Vaše osobné údaje chránime podľa týchto zásadNebojte sa, Vaše údaje sú u nás v bezpečí a neposkytujeme ich tretím osobám. Svoj súhlas s ich spracovávaním môžete kedykoľvek odvolať. 

Zdieľať článok

 
 

      © 2017 - Realitná poradňa Reality Hofer
Digitální obchodník